Aneta Magda-Zielecka oraz Magdalena Magda-Borowiecka prowadzące działalność gospodarczą w formie spółki cywilnej pod firmą Kancelaria Notarialna Aneta Magda-Zielecka, Magdalena Magda-Borowiecka s.c. z siedzibą w Bielsku-Białej dokładają szczególnej staranności w zakresie ochrony poufności i przejrzystości przetwarzania danych osobowych. W tym celu zgodnie z art. 13 i art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO) przekazujemy Państwu informacje o przetwarzaniu przez Kancelarię danych osobowych:
a) klientów Kancelarii – pkt III niniejszej klauzuli,
Niniejszą klauzulę informacyjną dot. przetwarzania danych osobowych znajdziecie Państwo na stronie internetowej Kancelarii
W celu realizacji któregokolwiek z powyższych praw, prosimy o kontakt na adres wskazany w pkt II.1 lit. b) niniejszej klauzuli informacyjnej.
Kancelaria nie przekazuje danych osobowych osób wskazanych w pkt I lit. a) – d) powyżej do państw trzecich (tj. spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego), ani organizacji międzynarodowych.
Kancelaria nie podejmuje w stosunku do osób wskazanych w pkt I lit. a) – d) powyżej decyzji w sposób zautomatyzowany, ani nie dokonuje profilowania.
Dane osobowe są pozyskiwane od klientów, gdy kontaktują się z Kancelarią i podają dane osobowe lub dokumenty niezbędne do przygotowania czynności notarialnych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Działania notariusza podejmowane są na podstawie przepisów prawa nakładających na niego obowiązki związane z wykonywaną funkcją i zadaniami (spełnia to wymogi art. 6 ust. 1 lit. b, c, e i f oraz art. 9 ust. 2 lit. f, g oraz j RODO). Oznacza to, że Kancelaria przetwarza Państwa dane ponieważ:
Szczegółowy zakres obowiązków prawnych notariusza oraz zadań realizowanych przez niego w interesie publicznym określają przepisy powszechnie obowiązującego prawa, a zwłaszcza ustawy:
Kancelaria w szczególności pobiera podatki i opłaty sadowe, przekazuje wypisy aktów notarialnych do organów państwowych i samorządowych oraz sądów.
Dla każdego procesu i celu Kancelaria gromadzi różne rodzaje danych. Mogą one obejmować w szczególności (w zależności od konkretnej sytuacji) następujące dane dotyczące stron czynności, ich pełnomocników lub osób obecnych przy sporządzaniu aktu notarialnego:
Mają Państwo obowiązek podania danych osobowych niezbędnych zgodnie z prawem do prawidłowego wykonania czynności notarialnych. Odmowa przekazania tych informacji notariuszowi uniemożliwia przeprowadzenie czynności notarialnych. Powyższe nie dotyczy danych kontaktowych, takich jak numer telefonu i adresu email, których podanie jest dobrowolne.
Ze względu na specyfikę czynności notarialnych, w szczególności tych dokumentowanych aktami notarialnymi, dane osobowe zawarte w treści czynności notarialnych nie podlegają usunięciu ani uaktualnieniu, a ich modyfikacja możliwa jest jedynie w sposób przewidziany w ustawie Prawo o notariacie. Dane osobowe zamieszczone w aktach notarialnych, aktach poświadczenia dziedziczenia, wypisach, odpisach oraz w Repertorium A nie podlegają również usunięciu i nie ma możliwości ich przenoszenia.
Sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych lub wycofanie zgody na przetwarzanie danych może zostać zgłoszony przed dokonaniem czynności notarialnej, co skutkować będzie odmową jej dokonania. Sprzeciw i wycofanie zgłoszone po dokonaniu czynności notarialnej nie mają wpływu na zgromadzone i zarejestrowane na potrzeby czynności notarialnej dane osobowe.
W pozostałym zakresie z praw osoby której dane dotyczą można skorzystać na zasadach opisanych w rozdziale II klauzuli, np. gdy dane osoby fizycznej nie będą już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane albo gdy osoba fizyczna wycofa swoją zgodę na przetwarzanie danych, lub też w przypadku, gdy osoba fizyczna zgłosi sprzeciw wobec przetwarzania jej danych osobowych lub gdy jej dane będą przetwarzane niezgodnie z prawem.
Kancelaria ma obowiązek prawny przechowywania Państwa danych osobowych przez okres 10 lat od momentu zakończenia czynności notarialnej, w związku z którą Kancelaria otrzymała te dane, a następnie po upływie tego okresu dokumenty obejmujące dokonane czynności notarialne notariusz przekazuje na przechowanie do archiwum ksiąg wieczystych właściwego sądu rejonowego. Inne dane osobowe uzyskane w toku przygotowywania i sporządzania czynności mogą być przechowywane do upływu terminu przedawnienia roszczeń.
W zakresie realizacji obowiązków prawnych odbiorcami Państwa danych osobowych będą:
Kancelaria przekazywać będzie Państwa dane osobowe również:
Informujemy, że akty notarialne oraz akty poświadczenia dziedziczenia zawierające dane osobowe nie są udostępniane do wglądu, za wyjątkiem sytuacji określonych w przepisach odrębnych. Osoba, której dane dotyczą, będąca stroną danej czynności notarialnej lub uprawniona na podstawie przepisów ustawy – Prawo o notariacie bądź przepisów odrębnych może żądać wydania wypisu aktu notarialnego lub aktu poświadczenia dziedziczenia, na warunkach określonych w ustawie – Prawo o notariacie oraz przepisach odrębnych.
Dane osobowe pracowników, współpracowników i osób wskazanych przez klientów do kontaktów z Kancelarią, będą przetwarzane przez Kancelarię w celu realizacji czynności notarialnej, w tym w celu bieżącego kontaktu w sprawach związanych z powierzonymi Kancelarii do przygotowania czynnościami notarialnymi.
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes Kancelarii (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) w postaci utrzymywania bieżących kontaktów z klientem w związku z dokonywaniem przez klienta czynności notarialnych.
Kancelaria przetwarza dane osobowe pracowników, współpracowników lub osób wskazanych przez klientów do kontaktu z Kancelarią obejmujące: imię i nazwisko, numeru telefonu, adres e-mail oraz stanowisko pracy, a także w przypadku pracowników lub współpracowników rodzaj spraw, które powierzono danej osobie, jako osobie kontaktującej się z nami lub reprezentującej klienta.
Wyżej wymienione dane osobowe Kancelaria pozyskuje w toku bieżącej komunikacji z ww. osobami kontaktowymi (przy czym podanie danych jest dobrowolne, jednak może być niezbędne w celu bieżącego kontaktu z Kancelarią) lub za pośrednictwem klienta, z którym Kancelaria współpracuje.
Dane osobowe pracowników, współpracowników i osób wskazanych przez klientów do kontaktów z Kancelarią będą przechowywane nie dłużej niż do zakończenia współpracy z klientem, w imieniu którego występują ww. osoby kontaktowe, przy czym po tym czasie, takie dane osobowe mogą być przetwarzane w zakresie i dla celów niezbędnych do ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, przez okres przedawnienia roszczeń.
Kancelaria może przekazywać Państwa dane osobowe podmiotom świadczącym usługi na rzecz Kancelarii, tj. podmiotowi świadczącemu usługi księgowe na rzecz Kancelarii (w zakresie danych dotyczących płatności), podmiotowi świadczącemu usługi prawne na rzecz Kancelarii, podmiotowi świadczącemu usługi informatyczne na rzecz Kancelarii, w tym dostawcy usługi serwera poczty elektronicznej (email) oraz hostingodawcy, z którymi Kancelaria zawarła umowy o świadczenie usług.
Dane osobowe osób, które kontaktują się z Kancelarią będą przetwarzane przez Kancelarię w celu odpowiedzi na zgłoszenie lub zapytanie związane ze skorzystaniem z usług Kancelarii, a także w celu przedstawienia oferty Kancelarii, w przypadku gdy Kancelaria zostanie o to poproszona.
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes Kancelarii (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) w postaci udzielenia odpowiedzi na zgłoszenia, nawiązania relacji z osobą, która się z nami kontaktuje, a także przedstawienia oferty Kancelarii, w przypadku gdy Kancelaria zostanie o to poproszona.
Podanie Kancelarii danych osobowych przez osobę kontaktującą się jest dobrowolne, jednak brak podania danych kontaktowych może uniemożliwić realizację kontaktu i prowadzenie korespondencji, w szczególności udzielenie odpowiedzi na pytania kierowane do Kancelarii.
Kancelaria będzie przetwarzała dane osobowe osób, które skontaktowały się z Kancelarią przez okres wymiany korespondencji, a po tym czasie: przez okres oraz w zakresie niezbędnym w celu ewentualnego ponowienia kontaktu bądź utrzymywania bieżących relacji (tj. do 18 miesięcy), a także przez okres oraz w zakresie niezbędnym w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami (do upływu okresu przedawnienia roszczeń).
Kancelaria może przekazywać Państwa dane osobowe podmiotom świadczącym usługi na rzecz Kancelarii, tj. podmiotowi świadczącemu usługi księgowe na rzecz Kancelarii (w zakresie danych dotyczących płatności), podmiotowi świadczącemu usługi prawne na rzecz Kancelarii, podmiotowi świadczącemu usługi informatyczne na rzecz Kancelarii, w tym dostawcy usługi serwera poczty elektronicznej (email) oraz hostingodawcy, z którymi Kancelaria zawarła umowy o świadczenie usług.
Dane osobowe kandydata do pracy będą przetwarzane przez Kancelarię w celu przeprowadzenia bieżącej rekrutacji na stanowisko wskazane przez kandydata w ramach rekrutacji, w tym w celu oceny kwalifikacji oraz umiejętności potrzebnych do pracy na tym stanowisku.
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych kandydata do pracy jest:
W przypadku kandydata wybranego w toku rekrutacji, jego dane osobowe będą przetwarzane w zakresie i dla celów w jakim jest to niezbędne do zawarcia z nim umowy (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
W przypadku gdy kandydat wyrazi na to dobrowolną zgodę (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO), Kancelaria może przetwarzać dane osobowe tego kandydata również na potrzeby przyszłych procesów rekrutacyjnych.
Dane osobowe kandydata do pracy będą przechowywane nie dłużej niż do zakończenia postępowania rekrutacyjnego, z wyłączeniem przypadków otrzymania od kandydata dobrowolnej zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych na potrzeby przyszłych procesów rekrutacyjnych – przy czym w takim przypadku dane osobowe będą przez Kancelarię przetwarzane nie dłużej niż przez okres 12 miesięcy od daty przesłania dokumentów aplikacyjnych.
Kancelaria może przekazywać Państwa dane osobowe podmiotom świadczącym usługi na rzecz Kancelarii, tj. podmiotowi świadczącemu usługi informatyczne na rzecz Kancelarii, w tym dostawcy usługi serwera poczty elektronicznej (email) oraz hostingodawcy, z którymi Kancelaria zawarła umowy o świadczenie usług.
NIP: 9372750794 REGON: 524765932
© 1998 – 2023 Notariusz Magda-Zielecka. Wszelkie Prawa Zastrzeżone
made with ❤️ by szymonb_